Kolliderande galaxer i mina braxer sa kapten zoom!

Hej nu är jag också här tova alltså. nu har vi fått en fin design med och vi är med på bilderna! jag har iallafall varit inne på nasas hemsida nu och dom har lagt ut bilder på när två galaxer krockar!! Det var först för flera 100 miljoner år sedan galaxerna började påverka varann, men eftersom galaxerna ligger 62miljoner ljusår från jorden har det inte satt sina spår förns nu men nu har hubble teleskopet fångat upp det med x-ray bilder!! Men jag tror att faktiskt så kommer vintergatan slås ihop med andromeda galaxen så småning om, för i universom flyttar sig allt ifrån varann, och tillslut kommer andromeda galaxen och vintergatan kollidera precis som för antennae galaxerna!

MVH tova - siktar mot stjärnorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0